Grönland <3



Otroligt så snabbt tiden går! Det är 1 ½ år sen som jag var i Aasiaat (Grönlands fjärde största stad, knappt två tusen personer där) och arbetade i en räkfabrik. Otroligt nog saknar jag att arbeta där. Stämningen där är så underbart, alla är alltid glada och fylld med humor och älskar att busa och prata med mig med kroppspråk även om själva arbetet är långtråkig och efter jobbet ser jag räkor hela tiden i huvudet. Men nu när jag tänker tillbaka så är det verkligen en ovanlig resa jag gjort, rent sagt exotiskt. Såg ju valar simma runt, isberg flyter omkring och släphundar ligger här och där och halvsov. Jag bodde i en motsvarande elevhem och genom mitt fönster ser jag havet (huset ligger bara 5 meter från havet, tänk er det!). Jag längtar tillbaka dit.. Jag jobbar gärna igen samma ställe bara jag får uppleva de otroliga vacker natur, exotiska djur och härliga inuiter som välkomnade mig genast och blev direkt en av dem i princip, de visade mig hur man festar där, deras kultur och deras språk.
Jag saknar er mina vänner därborta! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0